sedikit teNtaNg aku

PeriNgaTan Yg AkAn SlaLU dI InGaTi~
" jgn terlalu berasa terikat @ memiliki"

Monday, April 11, 2011

xpa...

hujan...turun mmbasahi bumi,
aku yg bru pulang dr kampus turut terkena tempiasnya....
sesungguhnya aku mmg suka benar hujan...

kadang kala bukan luaranku shaja dibasahi hujan..
kadang-kadang hati aku turut dihujani...
namun hujan ini berbeza,
kerana...
hujan dalam hati adalah sesuatu yg amat perit,

aku dihujani dengan pelbagai persoalan yg hanya mampu terungkap..
di dalam hati kecilku ini,

apa salahku..??
mengapa mereka buat aku begini..??
apa yang aku telah buat pada mereka..??
kenapa mereka bersikap begitu..??
pernahkan mereka fikir apa yg aku rsa..??
apa yg aku alami..??
mengapa mereka gemar menghukum tanpa mengadili..??

seringkali persoalan itu menghujani hati ku..
kadangkala hujan ini mengalir perlahan keluar drpada hati,
membasahi pipi...

tetapi aku masih lagi diam,
hanya mampu mengesat hujan yang membasahi pipi..


seringkali aku menyedapkan ati....

xpa..mungkin mereka x bersalah, aku yg salah...
xpa..mereka x sengaja...
xpa..manusia x pernah lari dr melakukan kesilapan...
xpa..Allah sentiasa bersama aku....

selagi dri ini mampu bertahan....

No comments:

Post a Comment