sedikit teNtaNg aku

PeriNgaTan Yg AkAn SlaLU dI InGaTi~
" jgn terlalu berasa terikat @ memiliki"

Thursday, December 2, 2010

TeLinGa KuaLi :P

Telinga Kuali
Maksud: Orang yang tahan hati walaupun dimarahi.
Contoh Ayat: Dia tidak menjawab dan hanya mendiamkan diri apabila dimarahi kerana dia telinga kuali.


pada suatu hari ada seorang kawan meminta bantuan aku tuk mentranslate satu perkataaan ni.."telinga kuali"


  kwnku: can u help me translate this one word..?


  aku: sure, wht it's..?


  kwnku: telinga kuali..wht it means


  (aku dgn agk blurr time tu..)


  aku: u know pan..? tht we used to cook..
          u can see the circle thing beside the pan, thts call telinga kuali..


  kwnku: oo i see...does it has another meaning..?


  (aku dgn surenya)


  aku: no


  kwnku: ok..thanks.


  tak lama selepas tu aku bertanyakan kepada kwn2 ku yang lain, dan aku akhirnya tahu ada           maksud lain bagi peribahasa tersebut..apa lagi aku pun malu sendiri, kesian kwnku   itu....hahahahhahahaaaaa...it's mean i'm not a good BM teacher..hahaha :P

2 comments: